Monday, January 28, 2008

Från punkt A till B

Allt började lite lätt med att jag fick kasta mig på tåget mot Kalmar i fredags. Bussen som skulle ta mig till centralstationen åkte sakta men säkert, otroligt sakta fram i trafik kaoset, vilket gjorde min kära Böna otroligt nervös i telefonen "Hoppa av bussen och spring istället!", japp japp en fyra filig väg. Det finns bara ett tempo, det rätta. Enda sättet att hinna med ett tåg är att missa det föregående. Men jag kom med det sista tåget för dagen och det blev en super mysig helg i Kalmar med finaste Cecilias familj. Det finns fyra viktiga saker: humor, vänlighet, sång och riktigt god mat! Vill passa på att tacka "Frank" för att han trotts ett hål i sidan och lite olje läckage fick plats med en passagerare till hem. Sorry Göteborg för att jag missade den berömda löne helgen, att ha pengar är bra, att ha kontroll över pengar är bättre, och helgen kunde inte bli bättre.

No comments: