Thursday, June 4, 2009

Vakna Arbetslösa!

Jag håller på att anställa folk till företaget för fullt. Nu är det bara en ledig tjänst kvar av nio från början. Jag har gått igenom 230st ansökningar och de bara fortsätter att trilla in. Jag har till min förvåning upptäckt att det är väldigt många som bara skickar in ett fem radigt mail när de söker jobb. Hallå det är lågkonjunktur! Man måste anstränga sig om det är mer än 230st sökande till ett jobb. Jag fick en ansökan där det stod: Mitt namn är xxxx låter det intressant ring då på nummer xxxx. Jag kan inte förstå, hur tänkte han. Jag citer Bert Karlsson: Han är ju inte dum egentligen, Han har bara otur när Han tänker. Sen ska jag ge dig ett tips om du söker jobb. Skicka alltid med ett kort, då skapas en djupare kemi när personalen läser CVt. Men gör inte som 90% av alla sökande jag fått. Att ställa sig i en porrig pose och trycka upp brösten i kameran hjälper inte! Se till att det är ett vanligt kort, och le.

Till 90% av de som sökte säger jag som Göran Persson sa om sin regering: Det är en sällsynt tråkig församling, måste jag säga.

No comments: