Thursday, December 17, 2009

Högskola

Snart är terminen slut. Sista föreläsningen har varit. Men jag får ändå stiga upp tidigt och börja plugga in till på nätterna. För efter nyår ska ett arbete lämnas in och två tentor ska göras. Så det blir en "pluggjul" i år. Men det har varit kul. Mina vapendragare, Bo, Sewerin, Anna och Martin har gjort de sista månaderna på 2009 till dom lärorikaste och skolroligaste månadena hitentills. Vem sa att det var lätt att plugga! Vem var det! Under mina år på Ikea har jag alltid hört att de som pluggar har det sofft. Det är förvisso sant, men en tuff kurs eller ett svårt program på högskolan kan ställa vem som helst mot väggen och göra vardagen till en utmaning. Till våren öppnar vi upp företaget igen och då hoppas jag på att kunna omsätta teorin till praktik!


Regel om helgpluggande: Öppna aldrig en bok innan kl 16.00 på en söndag!

No comments: