Tuesday, October 6, 2009

Höstens pluggande

Nu har hösten kommit över en som en brun/gul matta. Företaget är igång under sommarsäsongen och har stängt tills april nästa år. Så jag ska ägna hela hösten till att plugga företags ekonomi. Som egenföretagare få man skaffa sitt eget "kött på bena". Det är en total omställning från att ha jobbat sen gymnasiet till att börja plugga. Ett helt annat sätt att leva på. Det farliga med att leva ett student liv är att du hittar så mycket tid till annat än att plugga. Själv har jag dragit igång ett renoverings projekt i lägenheten igen. Bytte ut toalettstolen förra veckan, det var ett riktigt "skit jobb" så att säga. Nu håller jag på att renovera/montera upp garderober, och ventilationen ska fixas, hyllor ska skruvas upp. Ett projekt i varje rum! Idag fick jag fly till mellbystand, där mina föräldrar har ett hus och en butik, för att kunna plugga. Ingen elektronik eller några måsten som prioriteras före tråkigt plugg, och vipps så var jag på banan igen med plugget!

Nalle phu -Kanin är begåvad. Och han har Hjärna. Jag antar att det är därför han aldrig begriper någonting..

No comments: